Telefon: 2210 2040

Ny ITSM løsning til Jammerbugt Kommune

Ny ITSM løsning til Jammerbugt Kommune

Læs casen fra Jammerbugt kommune, og bliv klogere på baggrunden for Cherwell Service Management projektet hos en af vores offentlige kunder.

ITSM løsning til Jammerbugt Kommune

Jammerbugt Kommune er en af de første kommuner i Danmark, der implementerer kommuneversionen af Cherwell Service Management system fra Clever Choice.

I de fleste kommuner er det i virkeligheden meget enkelt: Jo flere manuelle processer der kan gøres til automatiske processer, jo mere tid og ressourcer kan der frigives til kommunens arbejde med kernevelfærd. Men set fra et it-perspektiv er en kommune en ekstremt kompliceret organisation. Derfor gør flere og flere kommuner som Jammerbugt Kommune- kigger i retning af en Service Management løsning. Og her er Clever Choice’ løsning, Cherwell Service Management, et godt bud på en løsning tilpasset kommunernes behov

Du kender situationen: Du skal bestille en ny computer til en medarbejder. Men hvordan er det nu lige, du gør det? Så du ringer og spørger hos it-afdelingen. Lidt senere har du brug for at finde rundt i et internt program, som du ikke helt kan huske, hvordan fungerer. Så du ringer igen for hjælp. Nogle gange er hjælpen ledig, andre gange må du vente i kø med dit spørgsmål. 

Mere selvbetjening til brugerne

Hos Jammerbugt Kommune har man investeret i et Cherwell Service Management system fra Clever Choice, der skal gøre det nemmere for brugerne selv at finde svar. Løsningen sikrer højere brugertilfredshed samtidig med, at det frigiver tid i it-afdelingen til kerneopgaver som at effektivisere arbejdsgange og sikre, at brugerne hurtigt og nemt kan finde svar, instruktionsvideoer og seneste nyt om muligheder, drift og nyheder fra it-afdelingen. 

”Vores nuværende sags-system virker ikke hensigtsmæssigt længere, og vi har derfor været på udkig efter en løsning, der i højere grad baserer sig på selvbetjening, så vores brugere ikke skal vente på, at en medarbejder bliver ledig, inden de kan komme videre med en opgave.”, siger Karen Melchior Jensen, leder i Jammerbugt Kommunes afdeling for Digitalisering og IT og fortsætter: ”Samtidig skal systemet selvfølgelig frigive tid hos os, så vi kan flytte fokus fra drift og til i stedet at udvikle og it-understøtte kernevelfærden.”

Kommune-venlig licensmodel Jammerbugt Kommune

”Det, som er godt ved Clever Choices ITSM løsning, er, at den er bygget op omkring et meget fleksibelt system med mange muligheder, hvor du har adgang til alt fra dag ét, og hvor nye behov ikke medfører nye tilkøb”, siger Karen Melchior Jensen. ”Herudover har systemet en brugerflade der er logisk opbygget omkring ITIL-processer, som vil sikre os, at brugerne møder os i øjenhøjde,” siger Karen Melchior Jensen.

Karen Melchior Jensen påpeger yderligere, at Clever Choices licensmodel med alene at betale for samtidige brugere, er attraktiv.  ”Den licensmodel passer bare bedre til den måde, en kommune rent faktisk bruger løsningen på”, siger Karen Melchior Jensen, der med rette er bekymret for, at en licensmodel der baserer sig på, at der betales for navngivne personer, uvilkårligt fører til køb af flere dyre licenser. ”Valget af licensmodel har stor betydning i hverdagen i en travl afdeling med et højt tempo, og hvor mange forskellige skal betjene systemet.” 

Rygraden i kommunens IT

I samarbejde med Clever Choice vil Jammerbugt Kommunes it-afdeling i løbet af efteråret skabe en standardiseret brugerflade, som andre kommuner også vil kunne anvende, hvis de skifter til systemet – og dermed kunne opnå en hurtig implementering og opstart med programmet.  

”Der kommer til at gå noget tid med at skabe processerne, der skal bygges op fra bunden – men belønningen er, at vi får et system, der kan tændes til årsskiftet, og som hurtigt herefter kommer til at udgøre rygraden i kommunens IT,” siger Karen Melchior Jensen.

Fakta om Cherwell Service Management

ITSM-leverandøren Cherwell Software tilbyder en licensmodel, som udelukkende baseres på antallet af samtidige brugere (”agenter”). Det gør det nemt at gennemskue, hvad løsningen koster på kort og lang sigt og betyder ofte store besparelser i forhold til traditionelle løsninger, der ofte kræver, at der købes licens til alle de navngivne personer, der potentielt logger ind i løsningen.

Derudover giver Cherwell Service Management muligheder for at tilpasse den digitale understøttelse af processer præcist efter kundens behov. 

Cherwell Service Management er vurderet til at ligge i Top 3 på verdensplan af Gartner Vendor Rating. 

Artiklen har været bragt i magasinet ”IT i det offentlige” som kan læses her.

/Files/Images/CC_Ny_Feb17_logo_hvid_korrigeret.png

© 2019 Clever Choice

Sociale Medier

Adresse: 
Industrivej 44 C,2
4000 Roskilde

Bank: Nykredit
CVR: 36055944


Clever Choice er blevet SKI-leverandør

Find os her: 

This website uses cookies to track your behavior and to improve your experience on the site

You can always delete saved cookies by visiting the advanced settings of your browser

Do not accept cookies Only accept functional cookies Accept all cookies