Support: +45 2210 2043 Hovednummer: +45 2210 2040

Mød Casper


Marina Kjelsø Kirkegaard | 04-06-2021


Casper har altid haft en større interesse for teknologi og programmering, og siden han var helt lille har han haft en passion for computere. Som uddannet webintegrator har Casper arbejdet en del med det teknologiske aspekt, og han har både arbejdet med JAVA, programmering og hjemmesideopbygning. I mere end fem år har Casper været ansat hos Clever Choice som Cherwell konsulent, hvor han til dagligt sidder klar med sin tekniske viden til at konfigurere en Cherwell løsning, der passer til vores kunders specifikke behov.  

 

Hvad laver du som Cherwell konsulent hos Clever Choice?

 

Min rolle som Cherwell konsulent er meget bred. Først og fremmest er jeg med på diverse projekter, hvor vi installerer Cherwell hos vores kunder. Jeg kan enten være med i starten af projektet eller komme ind undervejs i projektet, når der skal konfigureres i Cherwell installationen. Det kan for eksempel være at der skal oprettes nye felter eller lave et workflow fra et objekt til et andet. Det kan også være at jeg hjælper vores kunder med en mere standard opgave i Cherwell, for eksempel hvor man tager en sag der står i afventer (hvilket hedder pending) og hvis der kommer en mail opdatering på sagen, så trækkes sagen automatisk ud af pending og sættes i in progress. Vi oplever at mange af vores kunder ønsker at få konfigureret dette, og det er for eksempel en typisk konfiguration, jeg udfører for kunden i mit arbejde som Cherwell konsulent. 

 

"Endvidere vil jeg i mit arbejde som Cherwell konsulent gerne udfordre vores kunder. Normalt kommer vores kunder med ønsker til konfigurationer og installationer til at forbedre deres Cherwell løsning. Men det hænder også at vi i samarbejde med hinanden finder frem til nye behov og muligheder, som kunden måske ikke havde overvejet før."

Casper hos Clever Choice

 

Endvidere vil jeg i mit arbejde som Cherwell konsulent gerne udfordre vores kunder. Normalt kommer vores kunder med ønsker til konfigurationer og installationer til at forbedre deres Cherwell løsning. Men det hænder også at vi i samarbejde med hinanden finder frem til nye behov og muligheder, som kunden måske ikke havde overvejet før. Det er her jeg kan trække på mine erfaringer fra supportafdelingen og komme med gode råd og tips til, hvordan du får mest ud af din Cherwell løsning. I min tid i Clever Choice har jeg hjulpet til med diverse supportsager i supportafdelingen. Det er et godt sted at udvide din Cherwell forståelse, fordi du modtager en del henvendelser og sager, hvor du er nødt til at undersøge selve Cherwell installationen. Derfor får du en helt anden viden og indblik i, hvordan Cherwell er og kan være. Disse erfaringer har jeg benyttet mig en del af i mit arbejde som konsulent hos Clever Choice. 

 

Det er meget forskelligt hvornår og hvilke opgaver jeg får fra vores kunder og hvor store konfigurationerne er. Flere af vores kunder ønsker også at implementere integrationer til deres nuværende Cherwell løsning, fordi de gerne vil supportere et bedre workflow. Men lige meget hvad, så er det min opgave at sørge for, at kunderne får udviklet den specifikke løsning, de har brug for. 

 

Beskriv en typisk arbejdsdag 

 

Som Cherwell konsulent hos Clever Choice har du som regel nogle planlagte aktiviteter i din kalender. Jeg prøver at planlægge min tid bedst muligt ved at uddelegere dage til specifikke kunder. I mit arbejde deltager jeg i en del workshops med vores kunder, som har til formål at diskutere kundernes specifikke ønsker og behov til deres Cherwell løsning. Disse ønsker og behov er jeg nødt til at samle op på, og der er behov for at orientere kunden undervejs i projektet omkring de specifikke ændringer. Derfor har jeg altid min telefon ved min side, fordi kunder som regel ringer specifikt til mig vedrørende en konfiguration eller en ændring. 

 

Når vi har Hypercare, som er en proces efter kunden er gået live med deres Cherwell løsning, er der som regel afsat flere dage til den specifikke kunde. Så har vi tid til at fokusere på de fejl og rettelser, der måske kan komme lige efter kunden er gået live. Hypercare er en del af implementeringen, fordi vi gerne vil sørge for at vores kunder har den bedste start på projektet og deres IT Service Management løsning.    

 

Hvad mener du er vigtige kvalifikationer som Cherwell konsulent? 

 

Jeg synes der er to vigtige kvalifikationer, som du bør have for at kunne være en Cherwell konsulent. For det første er det vigtigt at du har teknikken på plads, eller så skal du i hvert fald have viljen og lysten til at lære den tekniske baggrund. Jeg synes for eksempel at man er nødt til at have et fundament, hvor du ved hvad kodning og computer er. Selvom Cherwell er et kodefrit værktøj, er det væsentligt at forstå hvordan en database fungerer og hvordan relationerne er imellem. 

 

For det andet synes jeg det er vigtigt du har people skills. Med people skills mener jeg at du er nødt til at være en menneskekender. Det kan godt være at det er computere vi sidder og arbejder med, men næsten bag hver computer sidder der et menneske. Jeg synes det handler om at finde en balance når du har med kunder at gøre, fordi du er nødt til at være ydmyg og have en åbenhed med dig, men også være kompetent og professionel. Som Cherwell konsulent hos Clever Choice er du nødt til at orientere dig om det menneske, du er i kontakt med. Det er du nødt til, fordi du møder mange forskellige typer, som både er faglige dygtige teknikere og projektledere, der ikke har en teknisk baggrund. Det vigtigste du skal gøre som Cherwell konsulent er, at være en god lytter. Vores kunder har brug for at blive hørt, og vi er her for at hjælpe dem. Det er også vigtigt at vi kan udfordre vores kunder, fordi det ikke er sikkert at de ved hvad de gerne vil have. Det gør du ved at være imødekommende og hjælpe dem med at finde den rigtige vej. 

 

Jeg synes det er vigtigt at du har styr på den tekniske del i begyndelsen af dit arbejde som Cherwell konsulent. Her får du som regel nogle opgaver fra kunden, som bliver overleveret til dig. Det er selve teknikdelen, og hvis man er teknisk faglig, så kan man sagtens gøre det. Der hvor arbejdet kræver mere af dig, er når kunden henvender sig specifikt til dig med en forespørgsel om, hvad der kan gøres anderledes. Derfor synes jeg også det er vigtigt at man har en forståelse af, hvordan en businessproces fungerer. Det er specielt noget jeg har lært gennem mine fem års erfaringer hos Clever Choice, og jeg bliver ved med at lære nye ting i mit arbejde som Cherwell konsulent.

 

 

Hvordan synes du at Cherwell giver værdi for organisationer? 

 

Jeg synes at Cherwell giver værdi for organisationer, fordi løsningen kan understøtte rigtig mange processer out-of-the-box, såsom Incident Management, Problem Management, Service Level Agreement og så videre. Når kunden forstår hvordan Cherwell hænger sammen, så får de en bedre forståelse af hvordan man hele tiden kan forbedre sit arbejde indenfor IT og leveringen af services. 

 

Mange af vores kunder vælger som regel Cherwell til at løse et problem, som de for eksempel ikke er tilfredse med i deres nuværende IT Service Management løsning. Flere af vores kunder opdager i arbejdet med Cherwell, at de kan benytte løsningen til at understøtte andre processer i organisationen. Det kan for eksempel være HR, hvor Cherwell kan erstatte det nuværende HR-system, som ikke skaber den rette værdi for HR-medarbejderne. Med Cherwell kan du understøtte andre arbejdsområder indenfor organisationen, fordi det er nemt at udarbejde automatiseringer og one-steps. Det kan være meget nemmere at bygge en formular, hvor medarbejderen udfylder de specifikke informationer i Cherwell. Det er her jeg mener at Cherwell skaber værdi for organisationer. 

 


Vil du vide mere om Cherwell og hvad vi kan gøre for dig og din organisation?

 

Vi står altid klar til at hjælpe dig og din organisation med at skabe den bedste løsning til dig og din organisation. Vi har siden 2015 arbejdet med at skabe bedre resultater i mange kommunale organisationer og i mere end 40 virksomheder. 

Hvis du er interesseret i at vide hvordan vi kan hjælpe jer, så tag endelig kontakt til os her. 

Kontakt Clever Choice her

/Files/Images/CC_Ny_Feb17_logo_hvid_korrigeret.png

© 2021 Clever Choice

Følg os her

Cookie- og Privatlivspolitik

 

 

Adresse: 
Industrivej 44 C,2
4000 Roskilde

Bank: Nykredit
CVR: 36055944

 

 

 

SKI-rammeleverandør logo

Børsen Gazelle pris 2020  

Børsen har udnævnt Clever Choice som Gazelle virksomhed