Support: +45 2210 2043 Hovednummer: +45 2210 2040

Mød Jacob fra Supportafdelingen


Marina Kirkegaard | 05-05-2021


Siden Jacob var lille, har han haft en stor interesse i teknik og computere. Der har derfor aldrig været nogen tvivl hos Jacob, at det var det han ville beskæftige sig med senere i livet. Jacobs helt store passion ligger i problemløsning, hvor muligheden for at hjælpe folk med IT-problemer, driver ham på en daglig basis. Det er derfor ikke besynderligt at Jacob i dag arbejder i Clever Choices supportafdeling som drift- og supportkonsulent. Jacob er uddannet IT-supporter på Hans Knudsens Institut, og han har skabt en god og faglig teknisk viden gennem sine erhvervserfaringer, uddannelse og som familiens og vennernes IT-supporter. 

Hvad laver du som drift- og supportkonsulent hos Clever Choice? 

Som drift- og supportkonsulent hos Clever Choice er mine arbejdsopgaver en blanding af at hjælpe vores kunder med at fejlsøge, og finde løsninger på de problemer, som vores kunder oplever. Vi modtager henvendelser fra vores kunder via mail, telefon eller vores sagssystem, og jeg, sammen med resten af supportteamet, sidder klar til at hjælpe vores kunder med at finde en løsning på deres problemer. 

I mit arbejde hos Clever Choice sørger jeg også for vedligeholdelsen og moniteringen af vores servere, der blandt andet kører på vores kunders hostet miljøer. 

 

Jeg synes det skal være tydeligt for vores kunder, at de taler med mennesker der oprigtigt er interesseret i at løse deres problemer. For mig er det væsentligt, at vores kunder oplever og føler at vi sidder parat til at hjælpe dem, og det f.eks. ikke bare er en maskine, der sørger for et autosvar. 

 

I din optik, hvordan giver man den bedste support? 

Der er ingen tvivl om, at det vigtigste ved at have en god supportafdeling er kommunikation både eksternt og internt. Jeg synes det skal være tydeligt for vores kunder, at de taler med mennesker der oprigtigt er interesseret i at løse deres problemer. For mig er det væsentligt, at vores kunder oplever og føler at vi sidder parat til at hjælpe dem, og det f.eks. ikke bare er en maskine, der sørger for et autosvar. 

For at yde den bedste support, så tror jeg at det er vigtigt at virksomheden er bygget op på en åben dialog. For mig er det en prioritet at alle medarbejderne i virksomheden på tværs af afdelingerne altid er friske på at hjælpe hinanden og dele erfaringer, så man kan lære af hinandens fejl og successer. 

Med en åben dialog kan jeg tage fat i en kollega, som måske tidligere har siddet med et lignede problem, og jeg kan hjælpe kunden hurtigere med at løse problemet. Den tankegang benytter vi hos Clever Choice, fordi så kan vi komme frem til de rigtige løsninger. 

 

Hvad mener du er det vigtigste ved at have en supportafdeling? 

Jeg mener helt klart at det vigtigste ved at have en supportafdeling er, at du har en god kommunikation med kunden. Vi skal gøre det tydelig overfor vores kunder, at de betyder noget. Det er derfor også vigtigt at du som supportkonsulent kan sætte dig ind i kundens behov. Det gør jeg primært på baggrund af en en god dialog med kunden for at finde frem til deres specifikke behov. Det er væsentligt at du i sagens forløb med kunden viser forståelse og interesse for, at de problemer de oplever skaber en unødvendig konflikt i deres dagligdag. 

 

Hvordan mener du Cherwell skaber værdi for organisationer? 

Jeg synes at Cherwell har skabt en interessant løsning, der kan bruges af en stor variation af organisationer og afdelinger. Fra både kontormedarbejderen, der skal have et system der virker med det samme til ITSM-veteraner, der skal have en speciel tilpasset løsning. Jeg synes at Cherwell har en ubegrænset mængde af muligheder, og du kan tilpasse og konfigurere løsningen til organisationens specifikke behov og ønsker. 

Samtidig giver Cherwell en unik oplevelse til brugerne og skaber et struktureret overblik over sagerne, som jeg ikke før har oplevet i andre systemer. Cherwell er med til at give en bedre forståelse og mulighed for at finde de ting, man har brug for. Det er der, hvor jeg synes at Cherwell skaber værdi.  

 


Bliv vores næste IT-supportelev hos Clever Choice

Hos Clever Choice værdsætter vi at have stolte og kompetente medarbejdere. Derfor er vi også glade for, at vi er blevet godkendt som praktiksted til at have én elev under IT-supportuddannelsen. 

Som IT-supportelev hos os får du mulighed for at afprøve dine faglige kompetencer og få praktiske erfaringer. Du bliver du en del af vores supportafdeling, som Jacob sidder i. Under din elevperiode får du lov til at hjælpe og vejlede vores kunder. Du bliver derfor en vigtig rolle i vores supportafdeling, fordi du kommer til at være kundens hjælpende hånd og varetage varierende opgaver med forskellige kunder. 

Knap til at læse mere om vores IT-supportelev

 

/Files/Images/CC_Ny_Feb17_logo_hvid_korrigeret.png

© 2021 Clever Choice

Følg os her

Cookie- og Privatlivspolitik

 

 

Adresse: 
Industrivej 44 C,2
4000 Roskilde

Bank: Nykredit
CVR: 36055944

 

 

 

SKI-rammeleverandør logo

Børsen Gazelle pris 2020  

Børsen har udnævnt Clever Choice som Gazelle virksomhed

 

Denne hjemmeside bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på vores hjemmeside