Support: +45 2210 2043 Hovednummer: +45 2210 2040

Mød Marina fra Marketing


Karoline Baastrup Brydebøl | 17-09-2021


Marina har altid været interesseret i det sociale samspil, og specielt nysgerrig på, hvordan mennesker kommunikerer og fungerer. Marketingverdenen er hun kommet ind igennem et par omveje. Der står nemlig Uddannelsesvidenskab med en kandidat i Læring og Forandringsprocesser på CV’et, men hun befinder sig godt med opgaver, der kræver kreativ tænkning og som indebærer gode relationer til kolleger og kunder. I dag sidder Marina som marketingchef hos Clever Choice, hvor hun sørger for at Clever Choice bliver repræsenteret på bedste vis gennem vores digitale marketingkanaler. 

 

Hvad laver du som marketingchef hos Clever Choice?

 

Som marketingchef har jeg mange forskellige arbejdsopgaver. Først og fremmest er jeg ansvarlig for vores virksomhedsprofil på de sociale medier som LinkedIn, Facebook og Twitter. Det er mit ansvar at sørge for, at vi skaber værdifuldt indhold til vores brugere og følgere. Derfor har jeg udarbejdet en contentplan, der indeholder hvad, vi vil poste på vores kanaler, hvornår og med hvilket formål. Det er samtidig vigtigt at jeg holder øje med effekten af vores initiativer ved at følge statistikkerne for vores medier.

Det er også en del af mit arbejde at vedligeholde vores hjemmeside og producere nyt indhold til den. Der skal for eksempel udarbejdes blogindlæg og kundecases til vores hjemmeside, således at dem, der er interesserede i at lære os og Cherwell at kende, får den rette viden og informationer. På baggrund af vores indhold på hjemmesiden, kan vi udtrykke, hvad vi kan tilbyde og hvad, det er for noget viden og erfaring vi bringer med os i et kommende potentielt samarbejde. Derudover, består mine arbejdsopgaver også af mange supplerende ting, som hører under marketingområdet. Hvis vi for eksempel skal tilføje et produkt til vores produktlinje, så er det vigtigt, at det kommer på vores hjemmeside. I den forbindelse skal der måske også udarbejdes noget supplerende marketingmateriale, som for eksempel en e-bog eller en one-pager. Det er også en del af mit arbejde hos Clever Choice. 

 

"Mit arbejde består af mange forskellige opgaver, men overordnet er det mit mål og min ambition at vise hvem Clever Choice er, og hvad vi kan tilbyde. Det er derfor vigtigt, at jeg orienterer mig om markedets og specielt forbrugernes tendenser og udvikling."

 

Som en del af Clever Choices marketing, så er det også mit ansvar at overvåge vores annoncer og holde styr på, at det hele kører på den digitale front. Det vil sige, at jeg sikrer mig, at vores LinkedIn annoncer og Google Ads kører som de skal, og at de er up to date i forhold til den målgruppe, vi gerne vil nå. På den måde er jeg sikker på, at dem der leder efter os, kan finde os digitalt. 

I mit arbejde hos Clever Choice, er jeg også med til at koordinere og planlægge vores deltagelse på forskellige messer og konferencer. Når vi for eksempel deltager på fysiske konferencer, så skal der udarbejdes marketingmateriale og der er merchandise, der skal udfærdiges. Internt i huset varetager jeg også opgaver i forbindelse med vores Cherwell kurser eller vores årlige brugergruppemøder for vores eksisterende kunder. Her er jeg involveret i planlægnings- og afviklingsdelen. 

Mit arbejde består af mange forskellige opgaver, men overordnet er det mit mål og min ambition at vise hvem Clever Choice er, og hvad vi kan tilbyde. Det er derfor vigtigt, at jeg orienterer mig om markedets og specielt forbrugernes tendenser og udvikling. 

 

 

Hvilke kvalifikationer er vigtige som marketingchef hos Clever Choice? 

 

I min stilling er det er vigtigt, at du har en fod i hver digital lejr, og at du orienterer dig om, hvordan de forskellige marketinginitiativer forløber. Du skal derfor kunne holde det kølige overblik og se hvor, der kan justeres i forhold til vores prioriteter. Så gode projektledelseskvalifikationer er vigtige i mit daglige arbejde og specielt evnen til hele tiden at vurdere, hvad det næste skridt skal være. I mit daglige arbejde er det vigtigt at strukturere den kommende uge, således at jeg formår at dykke ned i de forskellige marketinginitiativer. Det kan nemlig resultere i et dårligt brandimage, hvis jeg f.eks. i et længere stykke tid ikke publicerer nyt indhold til vores sociale medier. Hvis ikke vi holder vores digitale kanaler og hjemmeside opdateret, så kan det ende med, at vi giver det forkerte indtryk af Clever Choice. Derfor handler det om at kunne balancere i de forskellige marketinginitiativer, vi har igangsat, og bestemme hvilke der skal prioriteres og hvilke der skal afsluttes. 

 

"For mig har det været vigtigt at planlægge kampagner og administrere en marketingstrategi baseret på Clever Choices målsætninger og værdier"

Det er selvfølgelig også vigtigt, når du sidder i marketing, at du har en solid forståelse af de forskellige offline og online kanaler, og vurdere om de passer til den virksomhed, du arbejder for. For mig har det været vigtigt at planlægge kampagner og administrere en marketingstrategi baseret på Clever Choices målsætninger og værdier. 

 

 

Hvordan synes du at Cherwell giver værdi for organisationer? 

 

Som ikke IT-faglig kyndig er det svært at forstå de dybe, tekniske fordele Cherwell giver IT-afdelingen. Men på et større perspektiv, kan jeg se hvordan Cherwell skaber værdi for hele organisationen ved for eksempel at kunne strømline de interne processer. Med Cherwell er det muligt at automatisere flere af de manuelle, gentagne arbejdsopgaver. Dette kan resultere i, at den enkelte medarbejder har mere tid og ressourcer til de tidskrævende arbejdsopgaver. Det er specielt givende for IT-afdelingen at skabe specifikke automatiseringer, som for eksempel når en medarbejder har glemt sit password. Dette har en kæmpe betydning for hele organisationen, og specielt for den enkelte medarbejder, der har mulighed for at dykke ned i de mere komplekse arbejdsopgaver. Så udover at Cherwell skaber værdi for organisationen, så er løsningen også med til at skabe medarbejderglæde, som skaber forudsætningen for det gode arbejdsmiljø. Det er jo en kæmpe værdi for organisationen, at man har glade og tilfredse medarbejdere. 

Desuden er flere IT-løsninger i dag vokset ud af IT-afdelingen, og det oplever jeg også hos flere af vores kunder. Jeg ser det som en klar fordel, at man kan arbejde mere holistisk på tværs af afdelinger i organisationen. Det giver utrolig god mening, at du vælger et system til organisationen, som både HR-medarbejderen og IT-supporteren arbejder i. Det at du har samlet det hele i én løsning, det tror jeg helt klart giver værdi for organisationen. 

 


Vil du vide hvordan Cherwell kan skabe værdi for dig og din organisation? 

 

Vi står altid klar til en snak om dine behov og dine ambitioner. Siden Clever Choices begyndelse har vi arbejdet med at skabe mere flow i arbejdet med Cherwell IT & Enterprise Service Management i mange kommunale organisationer og i mere end 40 virksomheder. 

I et tæt samarbejde med Cherwell er vi blevet specialister indenfor implementering og vejledningen af IT & Enterprise Service Management-løsninger. Som Peter tilføjer så tilbyder vi skarpe kompetence indenfor Cherwell Service Management-området ved at have fokus på rådgivning og teknisk konsulentassistance. Tag endelig fat i os hvis du har spørgsmål til vores løsninger. 

Kontakt Clever Choice her

 

 

/Files/Images/CC_Ny_Feb17_logo_hvid_korrigeret.png

© 2021 Clever Choice

Følg os her

Cookie- og Privatlivspolitik

 

 

Adresse: 
Industrivej 44 C,2
4000 Roskilde

Bank: Nykredit
CVR: 36055944

 

 

 

SKI-rammeleverandør logo

Børsen Gazelle pris 2020  

Børsen har udnævnt Clever Choice som Gazelle virksomhed